korvakorukätköistä

26.1.2013

Yllä olevan kuvan nähtyään joku voisi ehkä luulla, että olen saanut viime aikoina jotakin käsitöihin liittyvää valmiiksi. Se, joka niin luulisi, olisi valitettavasti väärässä, ellei korulaatikon kaivelua lasketa käsityöksi.

Muutama vuosi sitten en oikeastaan tehnyt muita käsityöhommia kuin koruja, lähinnä vieläpä korviksia ja sormuksia. Tekemiäni sormuksia en varastoistani löytänyt, mutta korviksia kylläkin. Parit olen esitellyt jo aikaisemmin täällä ja täällä, mutta nyt tulee lisää.


Herkät pitsikorvikset tein virkkaamalla hyvin ohuesta langasta hyvin ohuella puikolla pieniä "pitsiliinoja", jotka silitin jonkun kaupasta ostetun tärkkiaineen kanssa ryhdikkyyden saavuttamiseksi. Halkaisijaltaan pitsit ovat 3-4 cm.


Näihin käytetyt puuhelmet olen purkanut jostain kirppikseltä ostetusta kaulakorusta. Tummemmassa kaikki helmet ovat samankokoisia, vaaleammassa olen pyrkinyt sommittelemaan ovaalimaisen muodon saadakseni.


Joitain vuosia sitten pääsiäisenä äitini oli bongannut Tiimarin mainoslehtisestä neulahuovutettuja munakoristeita. Neulahuovutus oli meille molemmille ihan uusi asia, ja vanhempieni luona minua odottivatkin koristetalkoot. Munahommien ohessa tein nämä pienet pallot, jotka sitten kiinnitin kotona korviskoukkuihin. Toisin kuin pääsiäismunakoristeita, palloja ei ole huovutettu styroksin tai minkään muunkaan ympärille, vaan palloissa on pelkkää huopaa, ja täten ne ovat hyvin pehmeitä.


Miksi en ole käyttänyt näitä punaisia pallokorviksia koskaan jouluna? Alempi pallo on halkaisijaltaan noin 2 cm:n styroksipallo, jonka olen päällystänyt virkkaamalla. Ylempi on joku random punainen puupallo. Aika aarikkamainen kokonaisuus, eikö?

Kylläpä olen ollut ahkera!
2 kommenttia on "korvakorukätköistä"
  1. Hei, ihanuutta kun olit linkittänyt blogini listaasi. Sitä kautta löysin nimittäin tieni tänne blogiisi!!! :D

    Pitsikorviksista sitä vaan, että itse olen ihastunut käyttämään decoupage-liimaa kovetteluun. Varsinainen monitoimiliima! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kun löysit tänne! :)

      Ja kiitos vinkistä, painan sen mieleen, jos innostun vielä virkkailemaan koruja tai kovettelemaan jotain muuta.

      Poista